Jak wygląda pierwsza wizyta?

Najczęstszym powodem pierwszej wizyty jest już nie profilaktyka, ale ból kręgosłupa lub dysfunkcja ruchowa. W większości przypadków ból spowodowany jest zablokowaniem prawidłowej ruchomości kręgów. To z kolei prowadzi do przeciążeń krążka międzykręgowego, a w efekcie dochodzi do przepukliny dysku.

Wywiad diagnostyczny

Pierwsza wizyta w gabinecie rozpoczyna się od rozmowy, podczas której pacjent zgłasza wszystkie dolegliwości bólowe. Wywiad diagnostyczny jest podstawowym narzędziem do zebrania informacji o stanie zdrowia pacjenta.

Przed spotkaniem przygotuj sobie historię Twojej choroby, przypomnij sobie też o innych dolegliwościach czy urazach (np. złamaniach, skręceniach itp.). Określ, jak długo istnieje problem – tydzień, miesiąc czy kilka lat. Jeśli masz aktualne wyniki badań takie jak zdjęcie RTG, wyniki obrazowe tomografii, rezonansu oraz ich opisy, zabierz je ze sobą.

Badanie manualne

Kolejnym  elementem pierwszej wizyty jest badanie manualne, które weryfikuje i ocenia występujące nieprawidłowości i dysfunkcje.

Pacjent poddawany jest również badaniu dermotermografem – specjalistycznym urządzeniem skanującym obraz kręgosłupa. Termograf skanuje i analizuje odczyt temperatury wzdłuż powierzchni kręgosłupa po jego lewej i prawej stronie na poziomie mieszków włosowych. Różnice temperatury przy skanie są adekwatne do poziomu unerwienia i aktywności neurologicznej w badanym segmencie kręgosłupa. Wynik badania daje informację, gdzie w ciele pacjenta dochodzi do zaburzeń pracy układu nerwowego, jak również do przeciążeń tkanek i mięśni, często w miejscu, gdzie nie są odczuwalne żadne dolegliwości bólowe.

Często w celu dokładniejszej diagnozy niezbędne jest wykonanie dodatkowych badań radiologicznych. Badania te precyzyjnie ukażą miejsce, w którym zlokalizowana jest przyczyna bólu i który segment kręgosłupa będzie poddany terapii.

Terapie w gabinecie

Terapia przebiega w sposób delikatny, bezbolesny i bezpieczny dla pacjenta. Każdy etap leczenia odbywa się na specjalnie i precyzyjnie skonstruowanych kozetkach.

Kozetka do terapii metodą dr Pierce’a wyposażona jest w specjalny system zapadni, dzięki którym możliwe jest wykonanie bezpiecznego zabiegu na każdym z odcinków kręgosłupa. Zabieg powoduje odblokowanie źle ułożonych i podwichniętych kręgów, a to z kolei reaktywuje prawidłowy przebieg impulsów nerwowych, jednocześnie przywracając prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Technika Pierce służy do przywracania naturalnego kształtu kręgosłupa.

Precyzyjne mechanizmy stołu służącego do terapii metodą dr Coxa pozwalają na bezpieczne przeprowadzenie trakcji (manualnej i automatycznej). Dzięki trakcji osiągalne jest bezoperacyjne zmniejszenie przepukliny, kręgozmyku, stenozy kanału kręgowego i wielu innych poważnych zwyrodnień kręgosłupa.

Poczuj wreszcie ulgę.